In order to fulfill the basic functions of our service, the user hereby agrees to allow Xiaomi to collect, process and use personal information which shall include but not be limited to written threads, pictures, comments, replies in the Mi Community, and relevant data types listed in Xiaomi's Private Policy. By selecting "Agree", you agree to Xiaomi's Private Policy and Content Policy .
Agree

Mi Watch

[Wskazówki] Jak skutecznie gubić kalorie z pomocą Mi Watch?

2021-03-30 21:23:24
5056 15
Mili,

obecnie trwa czwarta kolejka triatlonu 2021. Kto nie dołączył, niech dołącza! Dla zdrowia i dobrego samopoczucia. Celem jest zdobycie 2021 puktów za chodzenie, jeżdżenie na rowerze lub bieganie. Ale nie tylko za to! Co tydzień Mi Sports Team umożliwość zgarnięcie dodatkowych punktów. Teraz za spalone kalorie. W wątkach dostępnych tutaj i tutaj możecie poznać więcej szczegółów.


Ja za to podpowiem, jak skutecznie spalać kalorie z pomocą Mi Watch! Choć od razu dodam, że nie zamierzam wcielać się w rolę dietetyka, którym zresztą nie jestem i w związku z tym nie będę dzielić się przepisami na zdrowe odżywianie. Skupię się na wybranych aktywnościach fizycznych. Sami sprawdzicie, ile pozwalają spalić kalorii, i które są skuteczniejsze.

Kalorie kaloriom nierówne
To, jak szybko możemy zgubić zbędne kilogramy zależy od wielu czynników m.in. metabolizmu, wieku, płci. Ale przyjmuje się, że zrzucenie jednego kilograma wagi wymaga spalenia ok. 7 tys. kcal. Proste? Byłoby super, gdyby tak było, ale nie jest! Bo kalorie kaloriom nierówne, a to, na czym nam najczęściej zależy to, jak zakładam, pozbycie się nadmiaru tkanki tłuszczowej, która ochoczo karmi się wieloma pysznościami.

Pizza o srednicy 36 cm na średnim cieście może mieć ok. 266 kcal, 100 g czekolady już ponad pół tysiąca. Wlejemy w siebie litr słodkiego napoju, i mamy dodatkowe 400 kcal. Po drodze schrupiemy 300 gram chipsów, i dostajemy kolejne 1500 kcal. A że solone, to trzeba raz jeszcze popić. Tymczasem dzienna wartość energetyczna dla dorosłego człowieka wynosi 1600 kcal - 2500 kcal. Przyznacie, że łatwiej przytyć niż schudnąć?

Zresztą drastyczne gubienie wagi - jeśli jesteście lub zaczynacie być aktywni - może być niezdrowe. Po każdym wysiłku nasz organizm wymaga regeneracji, a więc i snu i posiłku, przy czym zdrowego. Dlatego gubienie zbędnych kilogramów powinno być stopniowe, w czym chłodna głowa i porcja wiedzy na pewno się przyda.

Efekty pod 20 minutach
Nie raz i nie dwa może się zdażyć, że dzień po dłuższym i wyczerpującym wysiłku waga pójdzie nie w dół, lecz w górę! Organizm wtedy zatrzymuje wodę, aby szybciej poradzić sobie ze stanem zapalnym, który może się pojawić po np. dłuższym, wyczerpującym bieganiu. Powodem może być również rosnąca temperatura i wilgotność. Z drugiej strony nie wpadajmy w euforię, jak zaraz po dowolnej aktywności fizycznej staniemy na wadze i zobaczymy, że w godzinę zgubiliśmy kilogram albo więcej, tyle bowiem z organizmu wyparowało wody!


W ogóle gubienie tkanki tłuszczowej jest bardziej skomplikowane niż myślimy. Podczas wysiłku fizycznego możemy spalać zarówno tłuszcze, jak i węglowodany. Pierwsze gubimy przede wszystkim wtedy, gdy trenujemy przy niskiej lub średniej intensywności, i to nie od razu. Eksperci mówią, że tłuszcz zaczynamy spalać dopiero po ok. 20 min. Natomiast im większa jest intensywność wysiłku, tym więcej energii organizm pobiera z węglowodanów. Jaki z tego wniosek? Jeśli chcemy schudnąć, biegajmy powoli, a gdy pedałujemy, pilnujmy, by nie zabrakło tchu. Mi Watch może być dobrym asystentem. Zresztą dotyczy to ponad setki przeróżnych sportów, które rejestruje.

Po wybraniu trybu sportowego i włączeniu rejestracji treningu na tarczy dostrzeżecie kolorowy łuk, który ciągnie się wzdłuż górnej krawędzi zagarka. Łuk złożony jest z pięciu odcinków. Każdy oznaczony jest innym kolorem i odpowiada innej intensywności. Odcinki niebieski, zielony i żółty odpowiadają wysiłkowi aerobowemu. Wtedy też spalamy wyłącznie albo przede wszystkim tłuszcze. Kiedy wyświetla się pomarańczowy albo czerwony, zaczynamy spalać przede wszystkim albo wyłącznie węglowodany. Proste? Proste!

Godzina jazdy i tylko 7 min. spalania
To teraz kolejne pytanie. Skoro warto ćwiczyć przy niskiej lub średniej intensywności, to którą dyscyplinę wybrać, aby spalić jak najwięcej kalorii w jak najkrótszym czasie? Mi Watch, jak wspomniałem, oferuje ponad sto trybów treningowych. Jest w czym wybierać.


Ja zadowolam się pięcioma, choć ze względu na pandemię i zamknięte baseny muszę ograniczyć się do czterech: biegania, jazdy na rowerze, spacerów i ćwiczeń obwodowych. Sprawdźmy, ile kalorii zgubiłem wykonując wymienione dyscypliny w ostatnich tygodniach:

  • Trening obwodowy trwał niemal 1 godz. i 15 min, a średnie tętno wyniosło 101 uderzeń na minutę. Jak pokazuje aplikacja Xiaomi Wear, to wystarczyło, by spalić 437 kcal. Przy czym sam tłuszcz gubiłem przez 15,5 minuty;

  • Jazda na rowerze! Uwielbiam! Do pracy! I z pracy! W jedną stronę pokonuję 7 km. Prędkość nie przekracza 16 km/h. Tętno wynosi 112 ud./min. Spalam 225 kcal, ale tłuszcz tylko 3,5 min. Czyli po dodaniu drogi powrotnej mogę zgubić ok. 450 kcal, a tłuszcz spalam przez 7 min. Przyjemnie, ale czasochłonnie;

  • Spacer po lesie zajął 1 godz. i 5 minut. Przeszedłem 3,8 km, co oznacza tempo nieco ponad 17 min. na kilometr przy średnim tętnie 96 ud./min. W tym czasie zgubiłem 316 kcal, ale sam tłuszcz spalałem przez 2,5 minuty;

  • Na deser zostawiam bieganie. Przy czym przywołam dwa treningi. Podczas obu pokonałem 15 km. Przy czym pierwszy trening przetruchtałem tempem 5,50 min/km, co zajęło niemal półtorej godziny. Zgubiłem 964 kcal, a tłuszcz spalałem przez niemal 12 min. To wszystko przy tętnie 146;

  • Drugi trening biegowy wykonałem tempem szybszym o minutę. Przez niespełna 1 godz. i 15 min. spaliłem 1025 kcal, ale tłuszcz gubiłem przez mniej niż 4 minuty;


Kalorie kaloriom, jak widzicie, nierówne. Możemy pedałować lub maszerować długo i bardzo spokojnie, wtedy jednak tkanki tłuszczowej zgubimy niewiele. Alternatywnie możemy ćwiczyć intensywnie, a i tak spalimy przede wszystkim węglowodany. Chociaż warto dodać jedno! W naszych organizmach ilość węglowodanów - w odróżnieniu od tłuszczów - jest ograniczona. Zwykle starczy na 1,5 godz. wysiłku fizycznego przy średniej intensywności. A kiedy się kończy, organizm zaczyna czerpać energię z tłuszczów. Proces nie jest jednak tak prosty. Organizm trzeba do tego przyzwyczaić, co również wymaga czasu.

Wniosek? Dobrze Wam znany, choć mam nadzieję, że teraz nieco lepiej udokumentowany: niewiele czasu potrzeba, żeby przytyć, a żeby schudnąć, trzeba się mocno napracować.  

_doMIno_


2021-03-30 21:23:24
Favorites11 RateRate

Mi Sports Team

szefo | from app

#1

A prawdę piszesz to prawda że trzeba mnóstwo czasu ćwiczyć i regularnie aby właściwie spalić nadmiar kalorii. Co prawda prościej  jeść ale spalić wszystko to trzeba dużo czasu i przede wszystkim jeszcze więcej sportu :)
2021-03-30 23:26:31
szefo
szefo
A prawdę piszesz to prawda że trzeba mnóstwo czasu ćwiczyć i regularnie aby właściwie spalić nadmiar kalorii. Co prawda prościej  jeść ale spalić wszystko to trzeba dużo czasu i przede wszystkim jeszcze więcej sportu :)

Zgadza się, wiem coś na ten temat :))
2021-03-31 01:00:14

Rookie Bunny

TheEcki | from app

#3

Sama aplikacja dołączona do zegarka jest kiepska, nie zawsze się synchronizuje, Xiaomi nic z tym nie robi. Brak możliwości eksportu treningów, co jest dla mnie wielkim minusem. Wymagany dostęp do internetu.
2021-03-31 03:19:34

Rookie Bunny

TheEcki | from app

#4

2021-03-31 03:21:10

Admin

_doMIno_ Author | from app

#5

TheEcki
Sama aplikacja dołączona do zegarka jest kiepska, nie zawsze się synchronizuje, Xiaomi nic z tym nie robi. Brak możliwości eksportu treningów, co jest dla mnie wielkim minusem. Wymagany dostęp do internetu.

Aplikacja będzie sukcesywnie rozwijana. Dziś pokazuję i gromadzi najważniejsze informacje.
2021-03-31 13:05:38

Master Bunny

hatim57 | from app

#6

2021-03-31 17:58:23

Rookie Bunny

TheEcki | from app

#7

_doMIno_
Aplikacja będzie sukcesywnie rozwijana. Dziś pokazuję i gromadzi najważniejsze informacje.

Nie, dla mnie te informacje są nieodpowiednie, czekam na aplikacje firm trzecich, tam chociaż będzie pełna synchronizacja. Po co bronić aplikację, która sama się nie broni? Dzisiaj weszła nowa wersja i żadnych różnic nie odczuwam.
2021-03-31 20:25:01
Prawda jest taka, że nawet w trakcie zwykłego spaceru.......  szybkość spalania kalorii zależy od czasu wysiłku. Kiedyś o tym już wspominaliśmy pewnie przy okazji poprzednich zabaw. Np. #TrainWithMi  Także uwagi w wątku, ze wszechmiar cenne. I warte stosowania. Z resztą po zrzutach uczestników naszych zabaw można wywnioskować ilu kalorii i w jakim czasie możemy się pozbyć:)
2021-04-01 04:01:25
Są tacy którzy potrafią i tacy którzy nie potrafią. W tym cała rzecz
TheEcki odpowiada, dnia 2021-03-30 21:19:34
Sama aplikacja dołączona do zegarka jest kiepska, nie zawsze się synchronizuje, Xiaomi nic z tym nie robi. Brak możliwości eksportu treningów, co jest dla mnie wielkim minusem. Wymagany dostęp do internetu.

Na razie..... kalorie i kroki  na pewno się synchronizują w momencie odświeżenia. :)  co do innych odczytów to o dziwo przebiegają w tle w jakiś bliżej nieznany sposób i sa na wykresach uwzględniane niejako w sposób ciągły. Ot zagadka.
Ale apka coraz bardziej użyteczna. Kierunek zmian jest dobry.
2021-04-01 04:03:49
Są tacy którzy potrafią i tacy którzy nie potrafią. W tym cała rzecz

Admin

_doMIno_ Author | from app

#10

TheEcki
Nie, dla mnie te informacje są nieodpowiednie, czekam na aplikacje firm trzecich, tam chociaż będzie pełna synchronizacja. Po co bronić aplikację, która sama się nie broni? Dzisiaj weszła nowa wersja i żadnych różnic nie odczuwam.

Aktualizacje są nie tylko po to, by dodać jakąś funkcję, ale też po to, by obecne rejestrację były lepsze. Nie jest to zauważalne, ale potrzebne.
2021-04-01 04:32:43
please sign in to reply.
Sign In Sign Up

_doMIno_

Admin

  • Followers

    749

  • Threads

    199

  • Replies

    809

  • Points

    4148

100 MLN

Read moreGet new

Mi Comm APP

Stay updated on Mi Products and MIUI

Copyright©2010-2020 Xiaomi.com, All Rights Reserved
Quick Reply To Top Return to the list