السلام عليكم يا شباب
عندي طريقة و حل  لكم انا عن نفسي جربتة و مرتاح معاه جدا جدا وحابب اشاركم فيه.
الوقتي بخصوص حاملي تلفون MI9T PRO  - او ما يسمي Redmi K20 PRO.لاحظت ناس كتيرة بتشتكى – وانا كنت من ضمنهم - من عدم وجود واجهه الاتصال الخاصةبشاومي ( MI DAILER)بجميع مميزاته و من ضمنها تسجيل المكالمات و الخ.. ووجود مكانه واجهه الاتصالالخصة بجوجل ( google dialer).
انا جبت لكم حل و إن شاء الله يريحكم .
اولا التلفون ده معروف انه بينزل بأكتر من نسخةاو مسمي اخر روم ( الصيني و الاوربي و الجلوبال و الروسي و الهندي) و طبعا النسخةالاوربي و الجلوبال اسم التلفون فيها MI9T PRO  و دة اللي بيحمل واجهه اتصال جوجل – اما  النسخة الصيني و الهندي اسم التلفون فيها (  Redmi K20 PRO)و يحمل واجهه اتصال الخاصة بشومي
انا طبعا جربت كل النسخ لكن الانسب لي و الليمريحاني و فيها مميزات كتير النسخة الهندي و فيها عيب واحد  (اللي مش بعتبره عيب و مش هيفرق معانا جدا ولاهتلاحظ انه عيب) خليني اتكلم عن المميزات الاول
1-     واجهه الاتصال الخاصة بشاومي اللي متعودين عليها كلنا.
2-     فيه كل اللغات زي الجلوبال بالظبط ( يعني فيه عربي و انجليزي).
3-     ميختلفش تماما عن الجلوبال نهائيا
4-     التحديثات بتوصلة عادي لانة روم رسمي زية زي الجلوبال
5-     التحديثات بتوصل له الاول ( انا الان وصلني تحديث الاندرويرد الجديد ( android 10)

بخصوص العيوب اللي انا مش بعتبرها عيوب اصلازي ما بلغتكم
1-     عدم وجود خاصية NFC  و ده خاصية انك تدفع عن طريق الكرديت كاد بالمسالجهاز بجهاز اخر بدل ما تطلع الكرديت كارد و تدفع ( و الخاصية ده مش متفعلها فيمصر اصلا) يعني وجدها من عدمه واحد!
لذلك انا انصحكم بتحميل الروم الهندي عن طريقالفلاش و ده اجراءتها سهلة ان شاء الله انك تعمل UNLOCKلجهازك و تحمل ملف الروم الهندي الرسمي في تلفونك عن طريق الفلاش. و اسمه (Redmi K20 Pro – India Stable MIUIV10.3.5.0 PFKINXM)
اولا طريقة انك تعمل UNLOCKللجهاز ( لو تلفونك unlockedيبقي مش محتاج تعمل الخطوة ده)
طبعا بعد ما تعمل الاجراءات ده تستني 45 يومعشان يتعمل للتلفون unlock
ثانيا ده اللينك الخاص اللي تنزل من عليهالملف الخاص بالروم الهندي (FASTBOOT):
Fastboot (2.7 GB.): version 10.3.3.0
ثالثا طريقة عمل فلاش و تنزيل الروم الليحملته

يا رب الموضوع يفدكم زي ما انا فعلا استفدت منه.