In order to fulfill the basic functions of our service, the user hereby agrees to allow Xiaomi to collect, process and use personal information which shall include but not be limited to written threads, pictures, comments, replies in the Mi Community, and relevant data types listed in Xiaomi's Private Policy. By selecting "Agree", you agree to Xiaomi's Private Policy and Content Policy .
Agree

اجدد الأخبار

[] ما الذي تحملة في داخل حقيبتك اليوم؟ شاركونا المسابقة الجديدة لتربحوا الجوائز القيمة

2018-07-19 05:00:48
7052 197
اهلا محبي Mi!
الفائزين معنا في المسابقة هم :

سوف يتم التواصل مع الفائزين، في حالة عدم الرد خلال ٥ ايام يعد الفائز متنازل عن الجائزة.

من لم يفز معنا هذه المرة  فلا تحزن قريبا سوف يكون هناك المزيد من المسابقات المختلفة.
تابعونا للمزيد من المرح

لقد عدنا لكم اليوم بمسابقة مميزة، ونتمنى ان تنال هذه المسابقة إعجابكم، قد يتعجب الرجال والنساء دائما من ما يحمله كل منهم في حقيبته، ويتساءل الرجال دائما لماذا حقائب النساء كبيرة ومليئة بأشياء كثيرة، وتتساءل النساء ما الذي يخفيه الرجال في حقائبهم او في جيوبهم.

لذلك حان الوقت لنعرف ما الذي يخفيه كل منكم في حقيبته، وما هو الشئ الاساسي المفقود في هذه الحقيبة ؟ هيا شاركونا صورة بالاشياء الاساسية التي تحملوها في حقيبتكم.

سؤال المسابقة هو: خمن ما هو الشيء الأساسي المفقود من هذه الحقيبة:
إليكم بعض الامثلة:
انا نسمة من مصر
دي شنطتي الي بستخدمها في اغلب الوقت وخاصة اما بيكون عندي شغل عشان كبيرة وبتشيل حجات كتير زي الاب توب ماركة شاومي بتاعي والمحفظة وزي ما انتم شايفين محفظتي عملاقة كلها كروت على الفاضي، غير كده بشيل معايا على طول كريم لليدين وسمعات عشان افصل نفسي عن صوت الميكروباص المنادي جيزة جيزة جيزة جيزة!  وشوية ميكب منظر بس قليل لما بستخدمه ههههه وحجتين ما استغناش عنهم انتينال عشان بعد العك وموبايلي من شاومي الي بسجل عليه كل حاجة. اعتقد الشئ الاساسي المفقود في الصورة هو :

أنا فنسا من الصين
اذهب الى العمل كل يوم حاملة حقيبتي التي تحتوي على : المناديل المبللة التي استخدمها دائما لتنظيف يدي وحقيبة التجميل صغيرة الحجم والنظارة الشمسية التي لا استغنى عنها في فصل الصيف بالاضافة إلى الهارد دسك الذي اسجل عليه جميع ملفاتي الهامة والسماعات لسماع الاغاني في طريقي إلى العمل، والاهم من ذلك هو هاتفي MI MIX  Xiaomi  الذي لا استغنى عنه طوال اليوم سواء في التصوير او في لعب الألعاب الإلكترونية.  اعتقد الشئ الاساسي المفقود في الصورة هو :

انا باسل من السعودية، اليوم ابغى ان اشارك معكم الأشياء التي يجب ان اخرج من المنزل وهي في جيبي، اولا محفظة النقود التي تحتوي على جميع الأوراق الهامة والنقود بالطبع =) النظارة الشمسية وخاصة في فصل الصيف لان الجو يكون حار جدا في السعودية كما يجب ان احمل معي قطرة العين لأن لدي حساسية واحمل معي ايضا سماعة الرأس لسماع الاغاني. وبالطبع هاتفي المميز من شاومي الذي لا استغنى عنه والذي يدوم استخدامه معي طوال اليوم لذلك لا تجدوا معي شاحن متنقل. اعتقد الشئ الاساسي المفقود في الصورة هو : ………..

قواعد الاشتراك:
  • كتابة اسم الدولة التي تنتمي إليها عند التعليق على المقالة، مثال: على - مصر ……..
  • على المتسابق كتابة تعليق وإرفاق صورة مع التعليق لمحتويات الحقيبة التي يحملها أو لما يحمله عادة في جيبة.
  • سوف يتم اختيار ٢ مشاركين للفوز معنا بالجوائز القيمة.
  • على المتسابقين تخمين الشئ الناقص في صورة الحقيبة التي على البانر، ووضع الشيء الناقص من ضمن محتويات حقيبته.
  • يمكن للمشاركين استخدام اللغة التي تناسبهم من العربية الفصحى وعامياتها بشرط ان تكون لغة مفهومة
  • الاشتراك في المسابقة  مفتوح للجميع ولكن الفوز في المسابقة خاص بالمستخدمين من دولة مصر والسعودية فقط.
  • المشاركة تكون على هذه المقالة

اختيار الفائز:
على المشارك أن يقوم بتخمين الشئ الناقص واضافته الى داخل محتويات حقيبته
جودة الصورة والمحتوى المناسب كما في الامثلة المعطاة
  • موعد الاشتراك في المسابقة:
  • بدأ من اليوم 20-07-2018 حتى 27-07-2018

إعلان أسماء الفائزين:
سوف يتم إعلان أسماء الفائزين على هذه المقالة في اليوم الموافق 30-07-2018

الجوائز المقدمة:

هيا شاركونا كل ما تخفوه في حقائبكم، ولا تنسوا تخمين الشئ الناقص في الصورة

2018-07-19 05:00:48
Favorites28 RateRate
الشئ المفقود هو الشاحن اكيد
بالنسبة ليا اهم شئ ف شنطتى اللاب وشاحن اللاب والموبايل والسجاير  واوراق العمل والنظارة سواء النظر او الشمس
2018-07-19 05:17:42
انا عزالدين من مصر
والشئ المفقود في الصورة هو الهاتف ودائما في مجال عملي الطيران احمل معي هذة الأشياء باستمرار وخصوصا هاتفي الرائع شاومي mi 6 والذي لايمكنني الاستغناء عنه..
2018-07-19 05:42:54

Master Bunny

Radwa | from Mi A1

انا رضوة من مصر
الشئ المفقود ف اول شنطة هو الموبايل
الشئ المفقود ف كل الشنط هو المفاتيح هتدخلو البيت و تفتحو مكتبكو ازاي
شنطتي فيها حاجات كتير أهمها : المفاتيح طبعا عشان من غيرها مش هعرف ادخل اي مكان رايحاه أو جايه منه و المحفظة اللي فيها البطاقة و كروت التعامل مع البنك و غيره و طبعا الفلوس  و فيها كمان موبايلي من شاومي a1 و الهند فري عشان افضل من الشغل و الشارع و الباور بانك رغم أن موبايلي مش بيخليني احتاجه لان البطارية محترمة بتكفيني طول اليوم بس احيانا بنسى اشحنه قبل ما انزل فبيبقى احتياطي معايا و المناديل المبللة و برفان و روج حاجات بنات و طبعا نظارة الشمس و النظارة الطبية بحكم شغلي اني بقعد على الكمبيوتر كتير و ميموري لو احتجت انقل حاجة قبل ما امشي و نوت بوك و قلم و طبعا لبان و ازازة الماية بتاعتي عشان الحر و بس
2018-07-19 06:04:59
Invalid floor, the posts have been deleted #4
Invalid floor, the posts have been deleted #5
Invalid floor, the posts have been deleted #6

Master Bunny

Radwa | from Mi A1

محتويات شنطتي نسيت انزلها ف الكومنت
2018-07-19 06:27:29

Master Bunny

Mahmoud Soda | from Redmi 4X

السلام عليكم .....
انا محمود من مصر .... وهذه هيا محتوايات حقيبتي اليوميه ..... اما بالنسبه للشئ المفقود لا يخرج من ثلاثه اشياء

بنك الطاقه (باور بانك ) وهو الاهم لشحن الهاتف لانه في بعض الاماكن لا يوجد منفذ كهرباء
الشئ الثاني هيا مفاتيح العمل او المنزل
الشئ الثالث هو زجاجه مياه صغيره بسبب ارتفاع درجه حراره الجو  حيث اننا في فصل الصيف او يمكن ان يكون هو الهاتف ولكن اعتقد ان الهاتف مكانه الجيب

ولكن الاهم هو بنك الطاقه ومفاتيح المكتب والمنزل
2018-07-19 06:30:38

Pro Bunny

Fayrouza | from Redmi Note 4

انا مروه من مصر
والشئ المفقود هو الموبايل  
ودي محتويات شنطتي لان ولله الحمد انتقلت من مرحله السماعات والكريم لمرحله اللببرونه واابامبرز ههههههههه عقبال كل البنات وطبعا علي طول معايا وايبس لبنوتي فيروز والكتكوت ده لعبتها المفضله وطبعا مفاتيح الشقه والبوك بتاعي لان فيه فلوسي وبطاقتي وكروتي وصوبع روج كده لزوم الدلع و معايا علي طول فرشه شعر وتوكه لبنوتي واكييد موبايلي نوت ٤ بكاميرته الرائعه بتصور بيه انا وعيلتي احلي صور وأكيد بطاريته الرائعه كفايه أنه مستحمل كل أغاني الاطفال بتاعه فيروز علشان لو حبيت اسكتها بره البيت وجوه كمان والله وبامبرز مش بستغني عنه عشان لو بنوتي فجاتني بره البيت كالعاده هههههههههههه
2018-07-19 06:53:13

Pro Bunny

Fayrouza | from Redmi Note 4

دي محتويات شنطتي نسيت انزلها مع الكومنت
2018-07-19 06:55:49
please sign in to reply.
Sign In Sign Up

Nessma

Mi Comm team

Check-in 3 jours
Sep-100 replies in a month
Nov-100 replies in a month